*

Kristiina Ilmarinen Yksinkertaiset perusasiat

Ei Suomessa ole korruptiota

Ministeri sopii tehtaiden siirrosta hiljaa taustalla. (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701282200061552_uu.shtml)

Samaan aikaan ministeri neuvottelee tieverkoston yksityistämisestä jne.

Onneksi Suomessa ei ole korruptiota. Jos tätä ei tietäisi, voisi joku luulla, että sitä on.

Sähköautoilun edelläkävijät koolla Helsingissä. "...toimenpiteitä sähköautojen lisäämiseksi, ministeri Berner kertoo...". (11.9.2015 Moottori.fi).

Ministeri myös esiintyy kuvassa Sähköautoilijat ry:n mannekiinina sen perustamisen kunniaksi. 

(http://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/sahkoautoilijoiden-edunvalvon...)

 

Voisi lisäksi kysyä, miksi ko. ry ei julkista sääntöjään/hallitustaan nettisivuillaan, ne ovat kuitenkin julkista tietoa. Ry:n puheenjohtaja on Kari Kallonen. Hän on perustanut Suomeen Tesla-klubin ja Sähköautoilijat ry:n.

Edelleen voisi kysyä, miten ministeri valitsee ne yhdistykset, joiden mannekiinina hän haluaa esiintyä.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (13 kommenttia)

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Tämän hallituksen yhtenä tavoitteena on liikenteen päästöjen vähentäminen. Paras keino vähentää liikenteen päästöjä on vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä.

Fossiilisten polttoaineiden korvaamiseksi ja liikenteen päästöjen vähentämiseksi täytyy tavoitella muita ratkaisuja. Sellainen on esim. sähköauto.

Hallituksen ministeri osallistuu luonnollisesti, hallituksen tavoitteen mukaisesti, sellaisten yhteisöjen ja yhdistysten mannekiiniksi, jotka edistävät toiminnallaa päästötöntä liikennettä. Varmasti Bernerille tajottiin kahvit.

Minä huolestusin, jos Anne Berner kannattaisi voimakkaasti sellaisia vaatimuksia joka vaatisi kaikkien päästöjen vähentämiseen tähtäävien rajoitusten poistamista niin liikenteesä kuin teollisuudessakin.

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler

Ts. jos minä tai Matti Virtanen perustamme sähkömoottoripyörät ry:n, tulee ministeri paikalle.

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Kristiina Kreisler

Perustakaa ihmeessä, mutta Sähköautoilijat r.y. ajaa myös sähköpyöräilijöiden asiaa. Ehkä sinun ja Martti Virtasen kannattaisi liittyä Sähköautoilijat r.y. joukkoon niin tukisitte sähköpyöräilyn tulevaisuutta isommassa ryhmässä.

Sähköautoilijat ry on kuluttajajärjestö, joka valvoo sähköautoilijoiden etuja ja edistää sähköautoilun yleistymistä. Sähköautoilijoiden lisäksi edustamme myös sähkömoottoripyörien ja -veneiden sekä muiden sähköajoneuvojen käyttäjiä. Haluamme edistää kestävää kehitystä ja toimia tiiviisti kuluttajarajapinnassa.

http://sahkoautoilijat.fi/

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler Vastaus kommenttiin #6

Kerrotko sen hallituksen ja säännöt.

No siis kuka vain voi perustaa minkä vain ry:n, mikä tukee senhetkisen hallituksen senhetkistä ohjelmaa, niin ministeri tulee paikalle. (Viittaan aik. kommenttiisi).

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio Vastaus kommenttiin #8

Kristiina Kreisler

Yhdistysrekisteriä pitää patentti- ja rekisterihallitus. Yhdistysrekisteriasioiden paikallisviranomaisina toimivat väestökirjahallinnosta annetussa laissa tarkoitetut rekisteritoimistot.

Yhdistysrekisteri siihen kuuluvine asiakirjoineen on julkinen. Jokaisella on oikeus saada otteita ja todistuksia yhdistysrekisteristä ja siihen kuuluvista asiakirjoista siten kuin viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetussa laissa säädetään.

Vaikka yhdistysreksiteri asiakirjoineen on julkinen se ei tarkoita sitä, että se pitää olla yleisölle julkisesti esillä. Suomessa on 135 000 yhdistystä ja vai harvalla on säännöt, hallitus, kokouspöytäkirjat ja kirjanpito julkisesti esillä.

Siispä ota yhteytta PRH:n ja tilaa sieltä rekisteriote kyseisestä yhdistyksestä.

Yhdistysnetistä voit hakea maksutta perustietoja yhdistyksistä nimellä, rekisterinumerolla tai muilla hakutekijöillä ja ostaa rekisteriotteen (sisältäen nimenkirjoittajatiedot) tai säännöt sähköisesti.

Rekisteriote tai säännöt maksavat palvelussa 4,34 euroa (sis. alv 24 %). Maksat tuotteet verkkopankkimaksulla tai luottokortilla ja saat ne heti maksamisen jälkeen käyttöösi.

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler Vastaus kommenttiin #9

Mistä syystä niitä ei julkaista itseään kuluttajarajapinnassa toimivaksi mainostavan ry:n sivuilla?

? !

Tukee mielipidettäni, kaikki, pienikin, raha pois kuluttajilta Eikä mitään turhaa avoimuutta kansalle. :).

PS. Julkaisen ne kun olen ehtinyt hakea ne.

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler Vastaus kommenttiin #6

Kommenttiin 6:
Miten voi liittyä jäseneksi johonkin kun ei tiedä sääntöjä?

Mitä ilmeisimmin Sähköautoilijat ry EI halua jäseniä, koska ei kerro sääntöjään avoimesti sivuillaan.

Onkohan yhdistys saanut avustusta valtiolta.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Todellisuudessa Berner ei kannata sähköautojen yleistymistä Suomessa koska harkitsee muutenkin kalliiden autojen verottamista. Juuri verohelpotukset ovat lisänneet sähköautojen määrää eri maissa.

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler

Ministeri on valmistellut asiaa eli ollut aktiivinen asiassa jo vähintään 2015.

Voinee sanoa, että ei ole mikään tämän päivän puhelinsoitto kaverille että heippa, tehtäiskös näin.

Kuten se nyt tuodaan esiin kansalle.

Tämä ei ole avointa hallintoa.

Isot asiat eivät tipahda tähdistä. Poikkeuksena ministeri Anne Berner.

Käyttäjän NikoKaistakorpi kuva
Niko Kaistakorpi

Se että Berner on lobannut tehtaan puolesta on mielestäni hyvä asia. Se että jostain kumman syystä olisi menossa ensisijaisesti juuri Lintilän vaalipiiriin Vaasaan on sitten tutkimisen arvoinen juttu.

http://yle.fi/uutiset/3-9427419

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Teslan tehtaan hankkiminen Suomeen lähti alunperin Vaasan seudulta. Vaasa on Suomen vientiteollisuuden ykkönen asukasta kohden laskettuna. Vaasan osuus koko Suomen energiateollisuuden viennistä on noin 40 %. Euroissa 4-5 miljardia.

Käyttäjän kristiinailmarinen kuva
Kristiina Kreisler

Unohtunee pointti, kuten mielestäni halutaankin:

tievorkoston käytön vuosikymmenien rahastamisoikeuden "antaminen" yksityisille.

Se on hyvä kauppatavara.

Onneksi se, toistaiseksi, tyssäsi.

Mielestäni nyt vain mahdollinen tehtaan tulo maksettaneen toisin, maksaja on sama. Alla ministerin lauantainen tviitti (IL):

Hyvä Elon Musk, voisinko Mika Lintilän kanssa auttaa sinua saavuttamaan suopean lopputuloksen Teslan seuraavan Gigafactoryn suhteen?

Käyttäjän POOL kuva
Olli Porra

Tielaitoksen yhtiöittämisen ainoa todellinen tarkoitus on yksityistää tiet ja saada ajanmittaan vedetyksi yhtiöstä muhkeat osingot yksityisten taskuihin. Ensin yhtiön omistajina olisivat suunnitelman mukaan valtio ja maakunnat, mutta sopivan hetken tultua tielaitos voitaisiin myydä ulkomaisille sijoittajille samaan malliin kuin esim. sähköverkkoyhtiö Carina ja Digita.

Kansallisomaisuuttamme on jo myyty ulkomaille karmein tuloksin muitakin kuin Carina ja Digita, mm. Kemira, Rautaruukki, Sonera, Postipankki, kaivosteollisuus maanvaltauksineen, kohta pohjavedet, VR, Finnair ja seuraavaksi kai ilma, jota hengitämme.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset